علائم خرابی درام کارتریج

سه شنبه 21 فروردين 1397
16:39
امیر

این روزها با توجه به گسترش کسب و کارها و نیاز بیشتر آنها به چاپ اسناد، پرینتر نقش اساسی را در شرکت ها و همچنین مصارف خانگی ایفا می‌کند. حتما می دانید که یکی از قطعات مهم پرینترها کارتریج است که بدون وجود آن هیچگونه پرینتی نخواهید داشت. اما در داخل کارتریج لیزری قطعه مهم دیگری به نام درام وجود دارد که نقش مهمی را در چاپ اسناد ایفاء می‌کند. به طوری که اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد مصرفی نیز در کارتریج خود استفاده کرده باشید، اگر درام خراب باشد، کیفیت چاپ پایین و اسناد شما خراب چاپ می‌شود.

درام از جنس سلنیوم و یا مواد دارای حساسیت نسبت به نور پوشیده شده است که این مواد هادی الکتریسیته هستند و با ایجاد الکتریسیته ساکن در درام و با تابیدن نور لیزر بر روی درام میتوان تونر را با توجه به فرمانی که توسط نور لیزر ارسال می‌شود، بر روی کاغذ ترسیم کرد.

در واقع قطعه درام از ذرات کوچک و پلاستیکی مانند “تونر” استفاده می‌کنند و آن را روی سطح کاغذ ذوب می‎کنند و در پایان یک حالت نیمه براق ایجاد می‌شود که در برابر اشعه مقاوم است.

حال در هنگام شارژ کارتریج، زمانی که آن را باز و بسته می‌کنید، حتما به این نکته توجه کنید که به درام هیچگونه ضربه‌ای وارد نشود، چرا که درام قطعه بسیار حساسی است و کوچکترین ضربه، باعث بی کیفیت شدن چاپ شما خواهد شد. البته لازم به ذکر است که عملیات شارژ کارتریج از دقت بالایی برخوردار است و بهتر است توسط متخصصین این حرفه انجام شود. در این زمینه تیم متخصص آچارباز، به راحتی این مشکل را حل خواهند کرد.

نکته: درام‌ها با توجه به حساسیتی که دارند، بهتر است در هر دوبار شارژ کارتریج، تعویض شوند.

در ادامه به علائمی که نشان دهنده خرابی درام است می‌پردازیم:

۱- چاپ کمرنگ اسناد

۲- ایجاد خط و خش بر روی درام که باعث ایجاد علامت‌ها و اشکال ناخواسته بر روی کاغذ می‌شود.

۳- خط افتادن بر روی پرینت

پرینت فید سامانه خرید آنلاین انواع کارتریج پرینتر

علائم خرابی درام کارتریج

علائم خرابی درام کارتریج


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بررسی تخصصی سرورهای اچ پی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]